Handb: Dale J18 spelar kvalifisering til SPAR (offfisiell Norgesserie)

Dale sitt J18 lag skal i helgen til Trondheim for å spille andre runde i kvalifisering til SPAR som er den offisielle serien for de beste J18 lagene i Norge.Dale stiller som en del av det offisielle partnerskapet med Årstad, på lag med Årstad. Laget består av tre spillere fra Årstad og ni spillere fra Dale.

I Trondheim møter det sammesatte laget fra Årstad / Dale Ranheim og Fjellhammer. Dersom Årstad / Dale blir blant de to beste, vil Årstad / Dale prøve å få siste og avgjørende runde i kvalifiseringen til Fjalerhallen 15-16.10.2011.

Årstad har gjort det svært godt i SPAR serien tidligere, og ble senest for to sesonger siden nr. 2 i denne serien som er et offisielt norgesmesterskap for J18.

Partnerskapet med Årstad gir Dale spennende muligheter. Det er allerede avtalt at Dale skal stille med 1-3 spillere på Årstad sitt 2. divisjonslag når  kampene til Årstad ikke kolliderer med Dale sine kamper. Malin Vik som imponerte Årstad  i Årstad sin turnering i Bergen for kort tid tilbake, kommer til å spille alle de 2. divisjonskampene hun har anledning til denne sesongen.

Kamptilbudet i Årstad sammen med egne J18 og K4 kamper, kommer til å gi spillerne gode muligheter for videre utvikling og heve laget slik at laget vil være mer enn godt nok for 3. divisjon neste sesong ved hjelp av spillere fra egen klubb.

JP