Handb.: Dale toppar tabellen for 4.div damer

Dale er nå med siste kamp der de slo Stryn 28-20,ubeseiret etter 5 kamper.

Etter en en litt for tett og jevn kamp mot Florø der Dale hadde store problemer å tette igjen bakover, var det Stryn som skulle få merke at damene var tent på å rette opp inntrykket fra Florø-kampen.

Og de første 5 minuttene ser det lovende ut. Dale går fort opp i en 4-1 ledelse med noen kjappe kontringsmål. Etter det faller intensiteten i forsvar, Stryn får lage flere mål fra samme sted uten at damene klarer å justere, og lagene følger hverandre tett. Etter en timeout og noen justeringer får Dale satt forsvaret litt bedre og mot slutten av omgangen drar Dale litt i fra og leder 16-11 etter en meget bra omgang i angrep.
I pausen blir Dale enige om 3 mål innslupne pr 10 minutter. Med angrepsspill som i denne kampen var damene sikre på at de ville score nok mål til å vinne kampen om forsvaret fortsatte som på slutten av første omgang. Dale starter godt og øker ledelsen, før Stryn justerer litt fremover og kommer tettere, og er oppe på 4 mål bak. Stryn legger også merker på to av Dale sine spillere, og i en lengre periode står det 23-18. Selv om Dale spiller seg til gode sjanser bommer damene på flere sjanser, men Stryn klarer ikke å utnytte dette. Og når Dale igjen får hull på byllen kontrollerer damene seieren mot slutten og kampen ender 28-20.
Hele laget kommer på scoringslisten, keeperspillet er meget bra og det kollektive angrepsspileet fungerer godt store deler av kampen, og trenere er meget fornøyd med disse momentene.

Dale er nå ubeseiret etter 5 kamper og topper tabellen 4 poeng foran Stryn og Førde 2 som begge har tapt 2 kamper.
Neste kamp for damene er ikke før i januar, men førstkommende søndag klokken 16:55 skal J18 spille i Fjalerhalen mot Tertnes Elite, og vi håper på godt oppmøte for å heie jentene frem mot seier mot bergenslaget.