Handb: Dale vant J18 og J16 klassene i Førde.

Dale deltok med Damelag, J18, J16, J14 og J12 i Førde cup i helgen 3-4.9.2011. Turneringen er en viktig del av oppkjøringen til sesongen, og gir en god indikasjon på hvor godt de ulike lagene har forberedt seg til sesongen.Damelaget til Dale, J18 og J16 har trent svært godt i hele vår og sommer med hovedfokus på styrke, finteteknikk og skudd. I tillegg var lagene med i Årstad sin åpningscup i Bergen i slutten av august. Dette arbeidet har gitt resultater, og etter gode prestasjoner vant Dale både J18 og J16 klassene etter finaleseire mot Førde. Damelaget til Dale fikk langt tøffere motstand da de møtte Damelaget til Førde i kamper lørdag og søndag. Damelaget til Førde som rykket opp i 3. divisjon i fjor har heltidsansatt trener og har i tillegg hentet tre spillere fra høyt nivå fra Bulgaria og Romania, ble som ventet for sterke, og vant til slutt 27-17 og 28-18 i de to kampene. Dale viste imidlertid at de kunne bite godt fra seg, og spesielt søndag da Dale førte hele første omgang mot et toppet og frustrert Førde lag, imponerte de unge jentene fra Dale.

J14 års laget til Dale tapte semifinalen etter ekstraomganger, og hadde med litt flaks kommet til finalen mot Førde 1 som det ble uavgjort mot i gruppespillet. J14 laget til Dale kommer sterkt tilbake når trener for Dale, Malin Vik, får litt bedre tid med laget.

J12 års laget til Dale imponerte med godt forsvarsspill og godt målvaktsspill. Laget har mange, unge og lovende spillere som vi venter oss mye av i årene som kommer.

Link til resultatsider

JP