Handb: Damelaget slo Florø 26-14

Etter en solid seier i den viktige bortekampen mot Stryn skulle damelaget opp mot Florø på hjemmebane.

Dale slet voldsomt med Florø forrige kamp og vant kun med 2 mål, så dette var en kamp det knyttet seg litt usikkerhet til.
Usikkerheten var uberettiget da Dale raskt tok kommandoen i kampen. I løpet av sesongen har laget lagt om til et agressivt  6-0 forsvar. Dette har fungert meget godt og gjorde det også i kampen mot Florø. Det gode forsvarsspillet ga gode muligheter til å kjøre etter Florø og til pasue stod det 12-5 til hjemmelaget. Med godt oppmøte i hallen med over 100 tilskuere ønsket damene å gi dem valuta for pengene også i andre omgang. Og selv om seieren aldri var truet var ikke spillet sprudlene. En sammenheng mellom utladningen etter seieren mot Stryn og tett program, gjorde nok sitt til at damene aldri helt kom opp på ønsket nivå, spesielt fremover. I forsvar gjør damene en god kamp, og 14 baklengs er meget godkjent. Et godt forsvar gjør også sitt til at keeperne våre har en redningsprosent på 65, som også er utrolig bra.
Florø-kampen var Malin Viks siste hjemmekamp før hun slipper sambaen løs i Brasil noen måneder. Malin har vært en viktig spiller for Dale, spesielt i forsvar, og hun har også gjort en solid jobb som trener for J14-laget denne sesongen. Vi ønsker henne god tur og takker for innsatsen for i år.
Neste kamp er nå mot Førde førstkommede søndag i Førdehuset. Med seier der sikrer damelaget opprykk til 3. div. Med godt forsvarsspill og høyere tempo i den kampen bør det være gode muligheter for å kunne sikre opprykket allerede på søndag.