Håndball: Solid seier til damelaget

Etter storseieren mot Stryn i første kamp skulle dette følges opp mot Førde. Det klarte damene med glans.

Men det tok 10-12 minutter før damene fikk satt forsvaret. Dale slet med den ene backen til Førde, spesielt utover i banen. Men når Dale fikk korrigert dette rykket de i fra Førde med flere kontringsmål og et godt kollektivt angrepsspill. Kombinert med høyt tempo og få tekniske feil ble pasueresultat 18-7 til hjemmelaget.
Siden sommeren har det vært et stort fokus på styrketrening for de eldste spillerne i håndballgruppa, og i de to første kampene til damelaget vises resultater av dette arbeidet. Der spillerne tidligere har tapt dueller spiller mot spiller, har forsvarsspillet i de to første kampene vært mye mer aggresivt enn tidligere. Med dette følger enkle kontringsmål og utover andre omgang vises dette,og forskjellen mellom Dale og Førde blir enda tydeligere. Ved kampslutt viste resultattavlen 35-14.
Godt kollektivt angrepsspill, solid forsvarsspill og høyt tempo gir et meget godt resultat mot Førde. Med en god måned til neste kamp satser trenerteamet på en god treningsperiode med fortsatt fremgang.