Herrer: Dale – Eid 17-36 (14-15)

I herrer 4. divisjon vant Eid som i fjor spilte 3. divsjon, en helt fortjent og oppskriftsmessig 36-17 seier over det nystartede herrelaget til Dale.

Dale startet imidlertid kampen forrykende og var i løpet av første omgang flere ganger i ledelsen. Rutinerte Eid spillere var tydelig rystet og frustrerte, og klagde både på den meget gode dommer Geir Giil og på Dale spillerne. Tempoet i første omgang var stort, og i tillegg var det mange tøffe tak uten spillet ble stygt. Dale klarte å sette et brukbart forsvar slik at Knut Strand Løseth fikk den hjelpen han trengte og da i perioder klarte å stenge buret.

Ved pause ledet Eid 15-14. Det var en sliten Dale gjeng som prøvde å utnytte pausen så godt de kunne. Det var stor enighet om at begge lagene klarte ikke å lage like mange mål fremover som i første omgang, og det laget som klarte å stenge bakover, kom til å ta seieren. I annen omgang la Eid fram frimerke på Dales eneste erfarne håndballspiller, Jonny Pedersen, og da gikk angrepsspillet til Dale etter hvert i stå. Når Dale i tillegg åpnet forsvaret, fikk etter hvert de rutinerte Eid spillerne langt mer spillerom. Luften gikk da ut av både Dale spillere og publikum, og til slutt vant Eid kampen med klar margin.

Dale imponerte imidlertid alle i første omgang. I neste kamp borte mot Førde får Dale med seg to lokale, erfarne spillere. Når de  i tillegg får trent to uker til, skal det bli spennende i Førdehallen. I vertfall i en omgang…