J13 vart FYLKESMEISTARAR

Med siger 20-14 mot Stryn i første kamp og 19-13 mot Bjørn i andre kamp vart Dale sine jenter «suverene» fylkesmeistarar

Dale sitt J13 lag imponerte stort i fylkesmesterskapet i Fjalerhallen søndag, der Dale møtte vinnerne fra lokalt seriespill i Nordfjord og Sogn. Både Stryn og Bjørn var klare vinnere av sine puljer, men søndag hadde de lite å stille opp mot et godt Dale lag.

Dale startet forsiktig i første kamp mot Stryn. Stryn var langt fysisk sterkere enn lagene Dale hadde møtt tidligere i sesongen. Dale forsto etter hvert at de måtte kjempe for å vinne kampen. Etter en forholdsvis jevn første omgang fikk Dale i andre omgang satt forsvaret. Da fikk målvaktene den hjelpen de kunne, og stengte målet. Dale vant da tilslutt 20-14.

Den neste kampen var mot Bjørn. Dale gikk da rett opp i 6-1, og holdt denne ledelsen kampen ut uten å anstrenge seg. Seieren  ble tilslutt 19-13.

Kampen om andreplassen ble vunnet av Stryn.

Det som var spesielt positivt i kampene på søndag, var at samtlige Dalespillere bidro med mye spilletid. Tidligere i sesongen har laget blitt betydelig svekket når de antatt beste spillerne ikke har vært på banen, men nå i helgen fikk alle mye spilletid.

Den viktigste oppgaven for dette suverene laget videre, blir å få videreutviklet alle spillerne slik at laget i enda større grad fremstår som et komplett lag og da blir i stand til å utfordre de beste lagene i regionen.

I kampen om 2. plassen slo Stryn Bjørn 18-11.

Med på vinnarlaget:
Liggande framme: Jeanette Øksenberg. Framme frå venstre: Andrea Lindelid, Kjersti Hovland, Astrid Solheim, Margethe Svardal, Ronja Helle. Bak frå venstre: Marte Huseklepp, Ota Garre-Fivelsdal, Åsta Johanne S. Sætenes, Martine Håland, Tuva Garre-Fivelsdal, Kjerstin Boge Solås. Spelarar som har vore med kampane gjennom sesongen utanom finalane: Sara Dyrstad.
Trenarar for laget gjennom sesongen har vore: Trude Boge, Marit Øen og Mona Bergset