J15 vant FYLKESFINALEN

I den andre fylkesfinalen på under ei veke vart Dale sine J15 meistrar ved å slå Sogndal 26-17

Dale spilte tordag 7.4.2011 fylkesfinale i J15 i Fjalerhallen mot Sogndal. Kampen åpnet jevnt og nervøst for begge lag, men da Kjersti Boge Solås banket inn to på rad i nærmeste vinkel, roet Dale nervene seg og Dale dro jevnt og trutt fra til pause der resultatet var 15-8 til Dale.

Dale startet andre omgang slapt i forsvar, og lot Sogndal komme nærmere og nærmere. Sogndal fikk etter hvert blod på tann, og var en kort stund bare tre mål bak. Andrea Boge Solås stenge imidlertid igjen helt bakerst, og da Ingrid Hovland økte til 4 måls ledelse igjen var løpet kjørt. Dale vant tilslutt hele 26-17. Dette er sterkt mot Sogndal som er ubeseiret i sesongen. Sogndal laget besto nesten utelukkende av 15 åringer, mens Dale har et langt yngre lag med kun tre 15 åringer og resten 14 og en 13 åringer.

Dette var den andre fylkesfinalen Dale vant i år, og har med denne seiren vunnet like mange fylkesfinaler som i fjor. Dette betyr at Dale nok en gang er det beste laget i fylket for aldersbestemt håndball på jentesiden.

For Dale spilte Andrea Boge Solås, Amalies Ness, Rebekka Øen, Kjerstin Boge Solås, Sofie Stensæth, Oda Nedrebø, Kristiane Løseth Haugen, Johanne Langeland, Tone S. Løseth, Ingrid Hovland og Iris N. Andreassen