NM for Bylag – Kjerstin B. Solås – beste forsvarsspelar

NM for Bylag – Kjerstin Boge Solås frå Dale fikk bronse og ble kåret til turneringens beste forsvarsspiller.NM for Bylag ble spilt i Trondheim i helgen 1-3.3.2013. Bergen bylag med tre spillere fra Sogn og Fjordaen fikk bronsemedalje etter å ha vunnet 29-20 mot Lillestrøm i bronsefinalen.

Kjestin Boge Solås fra Dale markerte seg voldsomt på laget, både fremover på banen med mange mål og målgivense pasninger og ikke minst bakover på banen der hun ble kåret til turneringens beste forsvarsspiller. I bylagsturneringen deltar alle de beste håndballspillerne i landet, og det er da imponerende at Kjestin klarer å markere seg som den beste forsvarsspilleren av samtlige.

Kjestin hadde flere landlagsspillere med seg på Bergen bylag, men Kjerstin hadde ikke tenkt å stå med hoftefeste for å se på hvordan landslagsspillerne skulle styre kampene. Allerede i åpningskampen mot Drammen tok hun tak, og ved pause hadde hun laget 6 av Bergen sine 12 mål.

Jeanette Øksenberg fra Dale var også med til sluttspillet i Trondheim og ville styrket laget. Hun ble dessverre for Bylaget og for Jeanette syk, slik at hun måtte se alle kampene fra tribunen.